Kuidas oma eakatele lähedastele koroonaperioodil toeks ja abiks olla?

09 märts, 2021

Seekord räägime CareMate’i hooldusabi tellimisest Terjega, kes oli rõõmuga nõus oma lugu meiega jagama. Eks ikka selleks, et teisedki sama probleemiga inimesed tema loost jõudu ja tuge saaks. Sa ei pea kõigega üksinda hakkama saama, julge abi küsida!

Rohkem infot CareMate’i kohta saad lugeda SIIT.

Millal tekkis Terjel esimest korda mõte, et nüüd on kindlalt abi vaja?

Terje meenutab, et pikka kaalumist abi vajaduse osas polnudki. Kui tema ema oma reieluu murdis ja pärast seda pikalt kodus taastuma pidi, siis oli kohe selge, et on vaja abikäsi teda toetama. Karantiini tõttu ei pääsenud lähedased teda haiglasse vaatama ja Terje perel polnud aimugi, kui palju ema ise üldse liikuda saab.

Loe SIIT ka Ivari lugu, kuidas hooldusabi tellimine tema elu muutis.

Milliseid muudatusi tõi kaasa uus elukorraldus?

Kuna Terje emal on raske haigus, tuleb peale vigastusi eriti hoolas olla. Luumurru tõttu oli tema liikumisvõime piiratud ning tuli arvestada pikemaajalise taastumisega. „Me korraldasime oma elu ümber nii, et saaksime kõik talle võimalikult palju abiks olla, kuid tundus, et selleks ikkagi ei piisa!“

CareMate’i hooldusabiteenust pakuvad oma ala professionaalid

„Me andsime endast parima, et emal oleks võimalikult hea koduses keskkonnas olla, kuid tundsime siiski, et oleks vaja võtta abistama ka oma ala professionaal, kes oskaks veelgi paremini tema eest hoolitseda,“ räägib Terje ja lisab, et see otsus tekitas kõigis pereliikmetes suurema turvatunde.

Hooldusabiteenuse tellimine on lihtne. Alustada võib ka nii, et tellid kasvõi tund aega korraga!

„Hetkel oleme olukorra lahendanud nii, et tellime igapäevaselt tunniks ajaks emale hooldusabi osutaja,“ räägib Terje. Tema ema on 82aastane, aga tal on ka abikaasa kõrval olemas, kes saab samuti täitsa kenasti abistamisega hakkama, seega on sellest hetkel piisanud. „Emal on ka endal suur soov ise tubli olla ja hakkama saada, mistõttu ma arvan, et antud olukorras töötab see lahendus kõige paremini,“ täpsustab Terje ning mainib, et teenuse tellimine oli kokkuvõttes väga lihtne.

Kuidas leida lähedasega kõige paremini klappiv hooldusabi osutaja?

„Meil on kokku olnud kolm erinevat hooldusabi osutaja. Inimese, kes meile kõige rohkem sobis ja kellega emal ka hea klapp tekkis, leidsime üsna kiirelt,“ räägib Terje, et kõik kolm hooldusabi osutajat olid tegelikult väga toredad, kuid lisab, et nende sooviks oli, et ema ühega neist ära harjuks. „Seda seepärast, et saaks pikemat aega ühele inimesele loota, kuna COVID-epideemia tõttu ei tahtnud me, et hooldusabi osutaja pidevalt vahetuks. CareMate on omalt poolt teinud kõik, et luua praeguses olukorras võimalikult turvaline keskkond ja arvan, et siiamaani on nad sellega väga hästi hakkama saanud,“ on naine teenusega rahul.

Juhul kui inimene ei soovi koroonaperioodil ise oma eakat lähedast külastada, on hooldusabiteenuse tellimine üks võimalus, kuidas eakat ohu eest hoida, samal ajal talle siiski abi osutades.

CareMate hooldusabi leidmine

„CareMate oli mulle juba ammu ühest raadiosaatest kõrvu jäänud ning nende esindaja jättis seal väga positiivse mulje, seetõttu tekkiski mul mõte selle kohta lisainfot otsida,“ meenutab Terje ning lisab, et muuhulgas soovitas seda ka sotsiaaltöötaja, kui Terje riigi poolt pakutavate teenuste kohta uuris.

„Suured-suured tänud, et te seda tööd teete. Olen väga rahul, sest kõik CareMate’i hooldusabiteenust pakkuvad inimesed on olnud head suhtlejad ning tegelevad võõra inimesega soojalt ja sujuvalt,“ kiidab naine ja toob näiteks, et ükskord helistas hooldusabiteenuse pakkuja talle enne esimest visiiti, et ema kohta üksikasju küsida. „See oli väga tore, sest nõnda tekkis juba enne kohtumist hea tunne.”

Ja viimaseks… Mida sa, Terje, soovitaksid teistele, kellel on kodus sarnane olukord?

„Soovitan julgelt CareMate’i teenuseid kasutada ja teha seda kõigil – ka neil, kes vajavad ainult lühiajalist abi. Isegi seltskonna mõttes on CareMate’i tegevus oluline,“ rõhutab Terje, et vanainimesed vajavad igapäevaselt ka lihtsalt seda, et kellegagi natuke aega koos olla ja juttu rääkida.

„Kindlasti leiad hooleandja, kellega su lähedasel tekib hea klapp ja kes su koormust, sealhulgas ka suhtluskoormust vähendada aitab,“ soovitab Terje, olles kasutanud hooldusabiteenust vaid kaks kuud. „Oleme sellega juba nii ära harjunud. Hooldaja muutub iga päevaga aina lähedasemaks, nii et lõpuks ei tahagi meeldivast inimesest enam loobuda.“

CareMate pakub isikuhooldusteenuseid ja ka koduhooldust, näiteks pesu pesemist, voodipesu ja rätikute vahetust, triikimist, koristamist, samuti kütmisabi. Vaata kõiki teenuseid lähemalt SIIT.

Tel:  588 03 616
e-mail: info@caremate.ee
Või telli kohe www.caremate.ee

Hoolides,
CareMate meeskond